Το Σχολείο στην Ευέλικτη ζώνη Θέματα 2003-2004 |
||||||||||||||||||||||
Το σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης, φέτος(2007-2008) ασχολήθηκε με τα εξής θέματα: |
||||||||||||||||||||||
Α΄ Τάξη: Πρόγραμμα - δραστηριότητες Έτους |
||||||||||||||||||||||
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Α’ ασχολήθηκε με το θέμα "Το φθινόπωρο". Εφόσον συγκεντρώθηκε το ανάλογο υλικό, ασχοληθήκαμε με τα χαρακτηριστικά της εποχής. Τους μήνες, τα φρούτα και τα λαχανικά, τις αγροτικές ασχολίες, τα αποδημητικά πουλιά, τις γιορτές της εποχής. Επίσης ασχοληθήκαμε με την ελιά τον τρόπο καλλιέργειας, τον καρπό της, καθώς και τα προϊόντα που παίρνουμε από αυτήν. Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες δέθηκαν σε βιβλίο και πήραμε καθένας από ένα τέτοιο βιβλίο. Το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο η τάξη δούλεψε το θέμα "Το παραμύθι". Αρχικά οργανώθηκε δανειστική βιβλιοθήκη με βιβλία που φέραμε εμείς οι μαθητές. Συντάχθηκε ο κατάλογος των βιβλίων και ακολούθησε ο δανεισμός. Κάθε βδομάδα ο κάθε μαθητής διάβαζε ένα βιβλίο όπου το παρουσίαζε σε φύλλο παρουσίασης. Τα φύλλα παρουσίασης συγκεντρώθηκαν και μαζί με τις άλλες εργασίες και φτιάξαμε κι άλλο βιβλίο παρουσίασης με τίτλο "Σκέφτομαι…Γράφω…Παρουσιάζω".
|
||||||||||||||||||||||
Β΄ Τάξη: Πρόγραμμα - Δραστηριότητες Έτους "Η εναλλαγή των εποχών με στοιχεία από την εθιμική ζωή και την προφορική Παράδοση της Χώρας μας" |
||||||||||||||||||||||
Σκοπός μας ήταν να γνωρίσουμε τους μήνες και
τις εποχές του χρόνου μέσα από τη λαϊκή μας παράδοση. Ασχοληθήκαμε λοιπόν μέ:
|
|
|||||||||||||||||||||
17 Απριλίου - Επίσκεψη σε θερμοκήπιο του χωριού των Α΄ και Β΄ Οι δύο τάξεις απόλαυσαν το χρώμα, την ομορφιά και τη φρεσκάδα των λουλουδιών. Πληροφορήθηκαν για τον τρόπο καλλιέργειας τις ονομασίες τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Έπειτα ακολούθησε δημιουργία συνθέσεων φυτών σε γλάστρες οι οποίες στολίζουν το σχολείο μας.
|
||||||||||||||||||||||
2 Απριλίου - Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου |
||||||||||||||||||||||
Το σχολείο διοργάνωσε σχετική εκδήλωση. Αρχικά ξεκινήσαμε με ομιλία για την αξία του παιδικού βιβλίου και ακολούθησε αναφορά στον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Στη συνέχεια ακούστηκαν ποιήματα για το βιβλίο από μαθητές της Δ΄. Ακολούθησε παρουσίαση παραμυθιών από μαθητές της Α΄ και παρουσίαση βιβλίων και δραστηριοτήτων από μαθητές της Ε΄. Έπειτα διαβάστηκε κείμενο της Renate Welsh σε μετάφραση της Λότης Πέτροβιτς. Στη συνέχεια οι μαθητές εφόσον χωρίστηκαν σε ομάδες δημιούργησαν αφίσα σχετικά με το κείμενο. Έγινε διαγωνισμός και βράβευση των τριών καλύτερων αφισών. Επίσης δόθηκε αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής σε κάθε μαθητή. Μοιράστηκε και κατάλογος παιδικών βιβλίων προτεινόμενος από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου.
|
||||||||||||||||||||||
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ Δ΄ και Ε' Τάξεις: «Ασφαλώς κυκλοφορώ» Οι μαθητές της Δ' και Ε' τάξης του σχολείου μας ,στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης ,κατά τη σχολική χρονιά 2007-2008, ασχολήθηκαν με θέμα Κυκλοφοριακής Αγωγής και ειδικότερα με τον τίτλο «Ασφαλώς κυκλοφορώ.» Είναι σημαντικό έργο του σχολείου να μάθει στα παιδιά , εκτός των άλλων , να κυκλοφορούν με ασφάλεια είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί ποδηλάτου, αλλά και ως μελλοντικοί οδηγοί οχημάτων. Μέσα από δραστηριότητες που έγιναν για αρκετό χρονικό διάστημα , όπως συζητήσεις, παιχνίδια , ζωγραφική , ερωτηματολόγια σε γονείς, φωτογραφήσεις πινακίδων σήμανσης, περίπατοι έξω στους δρόμους κ.ά. , τα παιδιά γνώρισαν τον Κ.Ο.Κ. , μάθανε πως πρέπει να περνάνε το δρόμο ( με διάβαση ή όχι ) , που πρέπει να περπατάνε στο πεζοδρόμιο, ποιος πρέπει να είναι ο εξοπλισμός του ποδηλάτου τους , που πρέπει να κάθονται στο αυτοκίνητο , τη σημαντική θέση της ζώνης ασφαλείας και πολλά άλλα που σχετίζονται με τη ζωή. Επίσης έγινε ενημέρωση από το τμήμα τροχαίας Σερρών σε όλα τα παιδιά του σχολείου. Επισκεφθήκαμε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής όπου εκεί οι μαθητές μας άκουσαν από τους υπεύθυνους του Πάρκου πολλά και σημαντικά πράγματα που αφορούν τη μετακίνησή τους στους δρόμους. Κινήθηκαν μέσα σε αυτό ως οδηγοί και ως πεζοί , μια εμπειρία που άρεσε και εντυπωσίασε. Κατά την πορεία του προγράμματος ,τα παιδιά πολλές φορές διαπίστωσαν πόσα λάθη κάνουν όταν κυκλοφορούν στο δρόμο για να πάνε στο σχολείο , στο φροντιστήριο, στο παιχνίδι . Προβληματίστηκαν σε θέματα οδικής συμπεριφοράς ακόμη και των δικών τους ανθρώπων και κατάλαβαν πόσες φορές ήταν «τυχερά» στο δρόμο , όπως τα ίδια είπαν. Στις 13 ΙΜαΐου ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα με Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Το συμπέρασμα από το πρόγραμμά μας είναι ότι η οδική ασφάλεια πράγματι είναι στα δικά μας χέρια και πως η σωστή οδική συμπεριφορά σημαίνει ΖΩΗ.
|
[ Εκδηλώσεις ]